• یکی از کاربردی‌ترین اقداماتی که برای افزایش سطح زیبایی صورت در سراسر جهان انجام می‌شود، تزریق ژل و فیلر است. با استفاده و تزریق ژل و فیلر به راحتی می‌توانیم به صورت یک حجم معین بدهیم و با از بین بردن چین و چروک‌های صورت زیبایی را به صورت شما هدیه دهیم. اما این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از ژل و تزریق آن خالی از عارضه نخواهد بود.

تخلیه ژل بدون جراحی

این مواد پرکننده حتی با توجه به ویژگی غر قابل جذب بودن شان، ممکن است برای مدت طولانی در بافت صورت باقی بمانند. به همین علت می‌توانند مشکلات مختلفی از جمله التهاب شوند.به طور معمول اکثر ژل‌هایی که در قسمت‌های لب و صورت به کار می‌روند، پس از مدتی حل می‌شوند و به صورت طبیعی و خودکار تخلیه می‌شوند. اما در برخی از اوقات روند تخلیه ژل به صورت طبیعی شکل نمی‌گیرد و بایستی به دست افراد متخصص ژل تخلیه شود تا از ایجاد و یا افزایش آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند.

تخلیه ژل بدون جراحی

ما در مرکز شارلوت بیوتی، در خدمت شمائیم تا در صورتی که نتیجه تزریق ژل و فیلر شما دلخواه‌تان نبوده است، با تخلیه ژل بدون جراحی، بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاوریم.

✅تخلیه ژل لب با آنزیم ✅استفاده از آنزیم هیالورونیداز برای حل کردن و تخلیه ژل‌های هیالورونیک اسید
    ✅مزایای تخلیه ژل بدون جراحی ✅کاهش خطر عفونت، درد کمتر و زمان بهبودی سریع‌تر نسبت به جراحی از جمله مزایای این روش‌ها هستند.
    ✅روش‌های تخلیه ژل بدون جراحی ✅استفاده از آنزیم‌ها، ماساژهای تخصصی و دستگاه‌های خاص از جمله روش‌های معمول تخلیه ژل بدون جراحی هستند.
    ✅هزینه تخلیه ژل  ✅ از 7000000 الی 8000000 تومان شروع شده و به مقدار ژل و ناحیه تزریق شده بستگی دارد.
    ✅معایب تخلیه ژل بدون جراحی ✅ممکن است تمامی ژل به طور کامل تخلیه نشود و نیاز به جلسات متعدد داشته باشد.

تخلیه ژل بدون جراحی چیست؟

شاید این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد که آیا می‌توان تخلیه ژل بدون جراحی را انجام داد یا خیر. اگر فکر می‌کنید که برای تخلیه انواع از مواضع مختلف نیاز به عمل جراحی دارید باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.در مجموعه تخصصی ما، متخصصانی وجود دارند که بدون استفاده از روش‌های جراحی و حذف انواع ژل از داخل بدن را انجام می‌دهند. گفتنی است که در برخی از موارد، ژل تزریق شده باعث بروز مشکلات مختلف و عدیده‌ای در بدن می‌شود و نیاز است که به صورت فوری فرایند تخلیه صورت بگیرد.

اما نمی‌توان انجام فرایند تخلیه ژل بدون جراحی را به افراد غیر متخصص و کم تجربه سپرد. در مرکز ما، متخصصین با تجربه‌ای وجود دارند که با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی از جمله لیزر، امواج رادیویی، ترزیق مواد و آنزیم حل کننده ژل و سایر روش‌های پزشکی که نیاز به جراحی در آن‌ها وجود ندارد، تخلیه ژل از بدن را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

روش‌های تخلیه ژل بدون جراحی

به طور کلی دو روش برای تخلیه ژل بدون جراحی وجود دارد که در این قسمت به صورت مفصل در مورد آن‌ها بحث خواهیم کرد. روش ساده‌ای که برای خالی کردن ژل بدون استفاده از روش‌های جراحی وجود دارد، استفاده از سوزن است.اگر ژلی که زیر پوست وجود دارد دارای غلظت کمی باشد و همچون چربی‌ها حالت سفت و منجمد نداشته باشد، می‌توان آن را به راحتی هر چه تمام‌تر به استفاده از یک سوزن تخلیه کنیم.

در صورتی که پس از تزریق و استفاده از ژل، کیست و توده‌های کوچکی در محل استفاده از ژل ایجاد شود، ما به کمک متخصصان مجرب خود می‌توانیم به سادگی هر چه تمام‌تر، با استفاده از سوزن روند تخلیه و درمان اولیه را آغاز کنیم.روش دیگری که برای تخلیه ژل بدون جراحی استفاده می‌شود، استفاده از آنزیم‌هایی است که ژل‌های تزریق شده را حل کرده و از بدن خارج می‌کنند. ما با استفاده و تزریق آنزیم هیالورونیک اسید، که کم زیان‌ترین روش برای تخلیه ژل پاژ است، خالی کردن ژل از بدن را انجام می‌دهیم.

این روش، به دلیل کم عارضه بودن و سازگاری بالای آنزیم‌های به کار رفته، پر استفاده‌ترین روش تخلیه ژل بدون جراحی است. بعد انجام این روش، ممکن است زیباجو به صورت موقتی در ناحیه تزریق آنزیم، احساس سوزش، التهاب و البته قرمزی داشته باشد.نکته حائز اهمیت آن است که این موارد به صورت موقتی بروز می‌دهند و استمرار نخواهند یافت.هیالورونیداز نیز یکی دیگر از انواع آنزیمی است که برای خالی کردن ژل موجود در بدن به کار می‌رود.

عوارض جانبی هیالورونیداز بسیار کم است و در معدود مواردی، گزارشاتی مبنی بر کبودی جزئی منتشر شده است. بایستی بگوییم که حجم این کبودی بسیار کم است و خانم‌ها می‌توانند با استفاده از روش‌ها و لوازم آرایشی، محل کبودی را به راحتی پوشش دهند.

روش‌های تخلیه ژل بدون جراحی

نتایج تخلیه ژل

بلافاصله بعد از آن که متخصصان ما آنزیم‌هایی همچون هیالورونیداز و هیالورونیک اسید را برای تخلیه ژل به محل مورد نظر تزریق نمایند، نتایج اولیه تزریق ژل در همان لحظات اول کاملا محسوس است.اما به طور کلی به 2 الی 3 روز زمان نیاز است تا آنزیم‌های تزریق شده به طور کامل بر موضع مد نظر تاثیرات خود را اعمال کنند. تزریق و استفاده از این آنزیم‌ها نیاز به تجربه و تخصص ویژه‌ای دارد.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که به یک پزشک متخصص و با تجربه برای این کار مراجعه نمائید. شما می‌توانید با مراجعه به شارلوت بیوتی تخلیه ژل خود را به بهترین و مجرب‌ترین افراد متخصص این حوزه بسپارید.تخلیه ژل بدون جراحی و با استفاده از آنزیم‌ها، به صورت سرپایی و کمترین درد در محل تزریق همراه است و نتایج آن در کمتر 3 روز به صورت ملموس قابل مشاهده است. توجه داشته باشید که در نظر گرفتن موارد زیر می‌تواند در نتایج تزریق آنزیم بسیار موثر باشد.

• در صورتی که به نیش زنبور حساسیت دارید، این موضوع را با متخصصین ما در میان بگذارید. در این صورت ممکن است حتی استفاده از این روش به شما توصیه نشود.
    • برای بی‌حس کردن، نواحی مختلف و مورد نظر برای تزریق آنزیم می‌توان از محلول لیدوکائین استفاده کرد.
    • برای اصلاح نتایج ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد.
    • استفاده از آنزیم برای تخلیه ژل تنها برای ژل‌هایی که دارای اسید هیالورونیک هستند می‌تواند موثر باشد.

تخلیه ژل با استفاده از لیفت صورت

در برخی از اوقات ممکن است که ژل موجود در صورت با استفاده از روش‌های دیگر، به صورت کامل تخلیه نشده باشد. همین امر باعث ایجاد ناهمواری‌های مختلف و شدید و حتی چسبندگی‌های زیر پوست می‌شود.برای این که این موارد رفع کنیم، می‌توانیم از روش‌های مختلفی استفاده کنیم که بهترین و مطمئن‌ترین راه، لیفت صورت است. در این روش‌، به سادگی می‌توان با استفاده از بافت‌های چربی، گودی‌هایی که تخلیه ژل به بار آورده است را رفع کنیم.

تخلیه ژل با استفاده از لیفت صورت

مراقبت‌های قبل از تخلیه ژل

• در اولین قدم بایستی مواد آرایشی و مراقبتی که بر روی پوست شما وجود دارد بایستی به طور کامل پاک شود.
    • از یک هفته قبل از شروع فرایند تخلیه ژل بایستی مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین متوقف شود.
    • نباید در محل تخلیه ژل عفونت یا زخم وجود داشته باشد. در صورت وجود حتما این مورد را با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از تخلیه ژل بدون جراحی

در صورتی که با استفاده از آنزیم به تخلیه ژل بدون جراحی روی آورده‌اید، بایستی بعد از تخلیه ژل مراقبت‌های خاصی را انجام دهید. این مراقبت‌ها باعث می‌شوند که درمان بهتری را تجربه و از به وجود آمدن عوارض مختلفی همچون التهابات شدید و بازگشت مشکلات قبل از تخلیه جلوگیری به عمل آورید.در کلنیک ما، پس از تخلیه ژل بدون جراحی، با توجه به آن که هر فرد شرایط خاص خود را دارد، مراقبت‌های ویژه آن فرد توسط متخصصین ما تجویز خواهد شد. اما به صورت کلی چند مراقبت عمومی بعد از تخلیه ژل وجود دارد که رعایت و انجام آن‌ها ضرروی است.

1. استراحت

توجه داشته باشید که بعد از تخلیه ژل بدن شما نیاز به استراحت چند روزه دارد. این استراحت باعث می‌شود که انرژی و متابولیسم مورد نیاز برای بازیابی توان بدنی به سطح قابل قبولی برسد.همچنین استراحت شرایطی را ایجاد می‌کند که روند بازگشت به زندگی عادی تسریع شود. به شما توصیه می‌کنیم که بعد از تخلیه ژل به هیچ وجه انجام فعالیت‌های سنگین را در برنامه روزانه خود قرار ندهید.

2. استفاده از کیسه یخ

در صورتی که یخ را بر روی ناحیه‌ای که تخلیه صورت گرفته، قرار دهیم، شاهد کاهش درد و التهاب خواهیم بود. علاوه بر کاهش درد و التهاب این موضوع می‌تواند به کاهش ورم محل مد نظر نیز کمک شایانی کند.اما نکته مهم در این خصوص آن است که به هیچ وجه نباید یخ را به صورت مستقیم در موضع قرار داد. بلکه بایستی آن را روی یک پارچه قرار داد و سپس در موضع مد نظر فیکس کرد. توجه داشته باشید که باکس‌های کمپرس یخ بهترین پیشنهاد برای این موضوع هستند.

3. سایر مراقبت‌های بعد از تخلیه ژل جراحی

• استفاده از دهان شویه بعد مصرف هرگونه مواد غذایی و آشامیدنی، الزامی است.
    • تا یک ماه پس از انجام فرآیند تخلیه ژل بدون جراحی استعمال سیگار و قلیان اکیدا ممنوع است.
    • تا یک ماه بعد از تخلیه ژل از مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید.
    • در صورتی که تخلیه ژل لب صورت گرفته بایستی هر 8 ساعت از آموکسی کلاو و هر 6 ساعت از استامینوفن استفاده شود.

مزایا و معایب تخلیه ژل بدون جراحی

تخلیه ژل بدون استفاده از روش‌های جراحی، می‌تواند یک راهکار بسیار موثر برای درمان مشکلات مختلف پوستی ناشی از تزریق ژل باشد. این روش دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد که در ادامه به صورت کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت.توجه داشته باشید که این روش نسبت به تخلیه ژل با جراحی دارای مزایای بسیار بیشتری است و روند درمانی سریع‌تری را خواهد داشت.البته، در اینجا یک جدول پنج سطری و دو ستونه در مورد مزایا و معایب تخلیه ژل بدون جراحی آورده شده است:

مزایای تخلیه ژل بدون جراحی معایب تخلیه ژل بدون جراحی
    ✅بدون نیاز به بیهوشی و جراحی ✅ممکن است نتایج موقتی باشند و نیاز به تکرار داشته باشند
    ✅ریکاوری سریع و بازگشت به فعالیت‌های روزمره ✅احتمال بروز حساسیت یا واکنش‌های التهابی
    ✅هزینه کمتر نسبت به جراحی ✅احتمال عدم تقارن و نیاز به تصحیح
    ✅اثرات زیبایی فوری و قابل مشاهده ✅احتمال بروز کیست یا توده‌های ناخواسته
    ✅کمتر تهاجمی و ایمن‌تر ✅ممکن است نیاز به تخلیه مجدد در صورت عدم رضایت از نتایج باشد

مزایای تخلیه ژل بدون جراحی

تعداد جلسات مورد نیاز برای تخلیه ژل بدون جراحی

این که چه تعداد جلسه درمانی برای تخلیه ژل مورد نیاز است، کاملا به نوع و روش انتخابی تخلیه ژل بستگی دارد. زمانی که قصد تخلیه ژل را از طریق روش‌های تزریق و کم تهاجمی را داشته باشید، ممکن است تخلیه کامل ژل در یک جلسه انجام نشود.در این صورت بایستی این کار را در طی 2 یا 3 جلسه انجام داد.

عواملی همچون جنس، حجم، سختی و چسبندگی ژل در تعداد جلسات مورد نیاز برای تخلیه بسیار موثر هستند. قسمت مهم و اساسی روند تخلیه ژل بدون جراحی در مرحله اول سپری خواهد شد.جلسات بعدی برای چکاپ و تمییز کردن نواحی تحت درمان است مورد نیاز است.

سوالات متداول تخلیه ژل بدون جراحی

1- بهترین مرکز برای انجام تزریق و تخلیه ژل در تهران کجاست؟

با وجود کلینیک و متخصصین مختلف در سطح شهر تهران، این شارلوت بیوتی است که با بهره گرفتن از کادری متخصص و مجرب بهترین خدمات در این حوزه را ارائه می‌کند

2- هزینه تخلیه ژل بدون جراحی در شارلوت بیوتی چقدر است؟

این مبلغ از 7 الی 8 میلیون تومان شروع شده و به عوامل مختلفی مثل مقدار ژل تزریق شده، ناحیه تزریق، جنس ژل و … بستگی دارد. مبلغ و هزینه دقیق بعد معاینه و بررسی در مرکز، به شما اعلام خواهد شد.

3- ویژگی و مزایای شارلوت بیوتی چیست؟

این مرکز با بهره گیری از پرسنل و کادری مجرب و همچنین استفاده از ابزارهای به روز و حرفه‌ای بهترین خدمات ممکن را به مشتریان خود ارائه می‌کند.